TOMISTHECAT.WORDPRESS.COM S-A MUTAT PE TOMISTHECAT.RO
TOMISTHECAT.WORDPRESS.COM S-A MUTAT PE TOMISTHECAT.RO

POLONEZII CONFUNDĂ „DIN GREŞEALĂ” ROMÂNII CU ROMII CA DREPT „RECUNOŞTINŢĂ” CĂ LE-AM SALVAT TEZAURUL NAŢIONAL ÎN TIMPUL CELUI DE-AL DOILEA RĂZBOI MONDIAL

Polacy mylić „może” Rumunów z AS Roma jako „wdzięczności”, którą zapisano narodowy skarb czasie II WOJNY ŚWIATOWEJ

SEMNAREA PACTULUI SECRET MOLOTOV-RIBBENTROP (23 AUGUST 1939)

SOLDATII GERMANI TREC FRONTIERA POLONIEI IN ZIUA DE 1 SEPTEMBRIE 1939

În ziua de 23 august 1939, Germania fascistă şi Uniunea Sovietică comunistă au semnat în secret PACTUL RIBBENTROP-MOLOTOV prin care se decidea desfiinţarea Poloniei ca stat liber, suveran şi independent. Efectele dezastruoase ale acestui pact secret au început să fie vizibile o săptămână mai târziu. În ziua de 1 septembrie 1939, la ora 4 si 40 de minute, trupele germane au luat prin surprindere Polonia şi au invadat-o la ordinul dictatorului nazist Adolf Hitler. Armata poloneză era insuficient pregătită pentru război şi s-a trezit dintr-odată cu circa 1500 de avioane germane în spaţiul aerian polonez. Puternicile coloane blindate germane au zdrobit rapid Polonia care n-a avut nicio şansă, mai ales că pe 17 septembrie 1939, au început şi forţele sovietice să atace Polonia dinspre est, având suportul populaţiei de origine bielorusă și ucraineană.

În acea situaţie disperată, mulţi oameni politici, militari şi civili polonezi şi-au dat seama că singura soluţie salvatoare era să fugă în România, o ţară prietenă, neutră (în acel moment) din punct de vedere militar.
Să nu uităm că în acele vremuri dramatice, Polonia era vecină cu România (aveam graniţă comună cu Polonia).

POLONIA SFARTECATA DE GERMANIA SI URSS IN SEPTEMBRIE 1939

ROMÂNII NU S-AU ATINS DE NICIUN LINGOU DE AUR ŞI DE NICIUN BAN DIN TEZAURUL NAŢIONAL AL POLONIEI, DEŞI DACĂ AR FI FOST „HOŢI, ESCROCI ŞI CERŞETORI” AR FI PUTUT PROFITA IMEDIAT DE SITUAŢIA CUMPLITĂ PRIN CARE TRECEA POPORUL POLONEZ ATÂT DE GREU ÎNCERCAT !!!

În ziua de 9 septembrie 1939, Guvernul Poloniei a luat decizia de a salva TEZAURUL BĂNCII NAŢIONALE A POLONIEI (rezerva de aur a Băncii Naţionale a Poloniei avea valoarea de circa 87 milioane de dolari) care risca să cadă în mâinile trupelor germane de ocupaţie. Trenul special în care era transportat Tezaurul Băncii Poloniei (1261 de lăzi cu aur în greutate de 82403 kg) a intrat în România iar autorităţile române au asigurat escorta militară a acestui tren care a ajuns cu bine în Portul Constanţa în condiţii de maximă securitate şi discreţie.

Din Constanţa, aurul polonez din trenul special, a fost încărcat în tancul petrolier britanic Eocene, (deplasament 4000 TDW) care ulterior, a părăsit în grabă portul, în ziua de 13 septembrie 1939, îndreptându-se spre Istanbul (strâmtoarea Bosfor) cu destinaţia Occidentului liber. Pe tot acest traseu până la Bosfor, vasul britanic a fost escortat de nave militare ale Marinei Române, care i-au asigurat protecţia din cauza pericolului submarinelor URSS care colcăiau pe fundul Mării Negre. O a doua parte a Tezaurului Poloniei (51 de casete totalizând 3.057.450 kg), au fost depozitate la Banca Naţională a României. Aceste casete au fost restituite Poloniei la 17 septembrie 1947, moment în care reprezentantul Băncii Poloniei a declarat că: „nu are de formulat nici o pretenţie de nici un fel la depozitul predat de Banca Naţională a României”. După terminarea celui de-al doilea război mondial, a urmat o adevărată odisee cu restul tezaurului Băncii Poloniei dar până la urmă, aurul polonez a ajuns înapoi în Polonia.

În noaptea de 17-18 septembrie 1939, mulţi înalţi demnitari, precum şi ofiţeri de rang înalt, polonezi, au trecut graniţa în România, autorităţile române dând dovadă de omenie şi ospitalitate, în ciuda protestelor Germaniei naziste care privea cu duşmănie salvarea acestor refugiaţi. Printre cei primiţi cu prietenie (împreună cu familiile dumnealor) în România s-au numărat preşedintele Republicii Poloneze, domnul Ignacy Moscicki, domnul mareşal Rydz-Smigly, domnul ministru de Externe Josef Beck şi ceilalţi membri ai Guvernului Polonez. Cifra totală a refugiaţilor polonezi care şi-au găsit salvarea prin trecerea graniţei în România prietenă a fost de circa 100 DE MII DE POLONEZI DINTRE CARE 60 DE MII ERAU MILITARI !!! Autorităţile române au acordat tuturor militarilor polonezi statutul de REFUGIAŢI, neacceptând „sugestia” germană de a-i considera prizonieri de război ! Oare ce s-ar fi întâmplat cu toţi aceşti oameni dacă ar fi căzut în mâinile trupelor germane sau sovietice ? Oare ar fi avut vreo şansă ?!? Nu cumva mulţi dintre ei ar fi fost spânzuraţi ? Nu cumva ar fi sfârşit în faţa plutoanelor de execuţie din Pădurea Katyn ??? Nu cumva ar fi ajuns în lagărele de exterminare ?

CA DREPT „MULŢUMIRE ŞI RECUNOŞTINŢĂ”, POLONEZII ÎŞI BAT JOC DE NOI ŞI „CONFUNDĂ” ROMÂNII CU ROMII, ÎNCERCÂND SĂ „DEMONSTREZE” CĂ ROMÂNII SUNT HOŢI, ESCROCI ŞI CERŞETORI !!! POLONEZII „AU UITAT” CE-AU FĂCUT ROMÂNII PENTRU EI ÎN TIMPUL CELUI DE-AL DOILEA RĂZBOI MONDIAL !!! SĂ NU UITĂM TOTUŞI CĂ NU ORICE ROM E HOŢ SAU CERŞETOR, EXISTĂ ŞI ŢIGANI CINSTIŢI ŞI BUNI CETĂŢENI, DECI NU FACEŢI GENERALIZĂRI PROSTEŞTI !!! NICI NOUĂ, ROMÂNILOR, NU NE PLACE SĂ FIM DISCRIMINAŢI ŞI JIGNIŢI !!!

Pe 23 februarie 2012 a apărut pe YouTube un videoclip polonez care a reuşit performanţa de peste 1.230.000 vizualizări într-un timp atât de scurt.
În acest material video este prezentată o ţigancă care cerşeşte pe stradă iar titlul videoclipului este „Sztuczna Rumuńska Pyta” adică „Cerşetoarea artificială ROMÂNCĂ„. Nişte tineri polonezi au avut o idee genială şi au adus un manechin „cerşetor” (din cârpă) pe care l-au aşezat la câţiva metri de ţiganca cerşetoare. Aceasta s-a enervat rău pe manechinul „cerşetor” pe care l-a spulberat în câteva clipe…

Partea plăcută şi amuzantă a videoclipului prezintă reacţiile (de râsul curcilor) cetăţenilor polonezi care trec pe lângă acest manechin „cerşetor” din cârpă şi-i donează bani. Culmea prostiei e că acest manechin „cerşetor” a reuşit să strângă 15 euro în trei ore…

Partea urâtă şi jignitoare constă în faptul că TITLUL VIDEOCLIPULUI se referă la „O ROMÂNCĂ” (scris cu un singur „R”) deşi persoana respectivă era de etnie romă, deci NU era vorba de o persoană de etnie română (cetăţenia română e una, iar etnia romă ţigănească e cu totul altceva, să fie foarte clar pentru toată lumea, odată pentru totdeauna).

http://www.digi24.ro/stire/MAE a sesizat CNA din Polonia cu privire la „Cerșetoarea artificială româncă”

http://stirileprotv.ro/stiri/international/polonezii-isi-cer-scuze-romanilor-pentru-falsa-cersetoare-romanca.html

CITEŞTE ŞI ACESTE MATERIALE EXCELENTE :

https://tomisthecat.wordpress.com/2010/04/12/socant-masacrul-din-padurea-katyn-%E2%80%93-o-tragedie-a-poporului-polonez/

https://tomisthecat.wordpress.com/pagini-de-istorie-tragica-a-romaniei-un-film-documentar-care-trebuie-vizionat-de-toti-romanii-de-buna-credinta/

SURSE DE INFORMARE / DOCUMENTARE :
ŹRÓDŁA INFORMACJI / DOCKUMENTACJI :

http://www.revista22.ro/bucurestiul-cultural-nr-95–aurul-polonez-la-banca-nationala-a-romniei-19391947-8622.html

http://www.romanialibera.ro/cultura/aldine/1939-agresorii-in-ofensiva-108486.html

http://www.universulromanesc.org/biblio/razboiul-1939-1945/89-ksc-05-razboiul-1939-1945/181-masacrul-de-la-katyen-cicerone-ionitoiu-im-063.html

http://curentul.net/2009/11/06/amintirile-unui-evreu-polonez-despre-romania-1939/

VARŞOVIA LA TERMINAREA RĂZBOIULUI (1945) :
WARSZAWA PO WOJNIE (1945):

VARSOVIA DISTRUSA COMPLET IN 1945 LA TERMINAREA RAZBOIULUI

VARSOVIA (CENTRUL VECHI) DUPA RAZBOI (1945)

IATĂ CUM ARATĂ VARŞOVIA ÎN ZILELE NOASTRE :
WARSZAWA JUŻ DZIŚ :

CENTRUL FINANCIAR DIN VARSOVIA (POLONIA)

VARSOVIA - CENTRUL CAPITALEI POLONIEI

WARSAW FINANCIAL CENTER

REGULI OBLIGATORII PENTRU POSTAREA COMENTARIILOR PE BLOGUL LUI TOMIS THE CAT :

Vă rugăm să comentaţi la obiect, referindu-vă strict la conţinutul prezentat în articol. Orice deviere în afara subiectului, folosirea de cuvinte obscene sau “epitete”, atacurile de orice fel la persoana autorului articolului, afişarea de anunţuri publicitare sau linkuri prin care sunt promovate ateismul, satanismul, anticreştinismul, rasismul, fascismul, comunismul, ortodoxia, catolicismul, precum şi jigniri, trivialităţi, injurii aduse celorlalţi cititori care au scris un comentariu, se vor sancţiona drastic prin cenzurarea parţială a comentariului, ştergerea integrală a comentariului sau chiar interzicerea dreptului de a posta, prin blocarea IP-ului celui care şi-a permis să încalce acest Regulament !

Blogul lui Tomis the Cat nu răspunde pentru opiniile postate în rubrica de comentarii, responsabilitatea formulării acestora, revenind, integral, autorului comentariului !

– – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –

ATENŢIE ! RECLAMA DE MAI JOS ESTE IMPUSĂ DE WORDPRESS.COM ŞI NU ARE ABSOLUT NICIO LEGĂTURĂ CU BLOGUL MEU !!!

CA SĂ SCAP DE ACESTE RECLAME NEDORITE, TREBUIE SĂ PLĂTESC DIN BUZUNARUL PROPRIU… VĂ MULŢUMESC PENTRU ÎNŢELEGERE !

FIŢI BINECUVÂNTAŢI !

Anunțuri

15 răspunsuri to “POLONEZII CONFUNDĂ „DIN GREŞEALĂ” ROMÂNII CU ROMII CA DREPT „RECUNOŞTINŢĂ” CĂ LE-AM SALVAT TEZAURUL NAŢIONAL ÎN TIMPUL CELUI DE-AL DOILEA RĂZBOI MONDIAL”

  1. Ar fi nevoie şi de o traducere în poloneză…

    • Andrei, sunt întru totul de acord cu tine dar din nefericire nu cunosc limba poloneză.
      Cu toate acestea, din câte ştiu eu, există aplicaţii online pentru traducerea paginilor web. Oricine (chiar şi un polonez) doreşte, poate să traducă online (instantaneu) textul articolului meu.

      Click pe linkul de mai jos ca să te convingi :

      http://translate.google.ro/

      Te mai aştept pe blogul meu ! Un week-end plăcut !

  2. Pentru câteva cuvinte ştiu că traduce binişor, dar la texte întregi Google-ul dă multe erori…

  3. Imi cer scuze dar, Polonezii au perfecta dreptate.
    Ca si Danezii si celelalte popoare, dealtfel. Legea discriminarii, valabila in tot Spatiul UE si in conventiile internationale ale drepturilor omului, interzice discriminarile rasiale asa ca in loc ca tiganii sa fie numiti ROMI dupa etnie, sunt numiti ROMANI dupa nationalitate. Nu este vorba de rea intentie ci doar de respectarea unor conventii dupa al doilea razboi mondial. La fel cum de altfel evreii nu sunt numiti evrei sau semiti ci sunt numiti dupa tara unde au pasaport sau cetatenie (Vezi cazul Soros care este numit maghiar, etc).

    Vina e comuna atat a Uniunii Europene, cat si a Romaniei! Problema de fond e urmatoarea:

    Cine e raspunzator de faptele si ilegalitatile romilor? Statistic vorbind, romii au un grad de infractionalitate foarte mare! Cine e raspunzator de integrarea romilor? Aici e partea trista a problemei!

    Romii sunt un popor in general nomad, cu o educatie slaba, care cu mici exceptii (nu iau in discutie personalitatile si talentele arhicunoscute si care sunt o minoritate infima: Johnny Raducanu, Stefan Banica si tatal sau) nu sunt educati si nu au inalte calificari profesionale (nu merg la scoala, nu invata bine, iar profesional sunt foarte slabi aproape in toate domeniile si meseriile). Romii ca si africanii au fost adusi cu secole in urma din India in Europa ca sclavi sau iobagi, au avut o viata chinuita si discriminata timp de sute de ani. Chiar si astazi, multi ii discrimineaza dupa culoarea pielii si aspect fara sa se chinuie sa-i cunoasca! Apoi faptul ca mai sunt si slabi pregatiti profesional e un mare dezavantaj in gasirea unui loc de munca decent!

    Concluzie: Inainte sa vorbim de infractionalitatea romilor, hai sa vorbim cum integram si reeducam romii! E absolut normal si logic sa fure si sa comita infractiuni atat timp cat nimeni nu-i angajeaza (sau ii angajeaza pe munci umilitoare si prost platite)! Din ce sa traiasca? Ei fura si comit infractionalitati din instinctul de conservare! Orice fiinta vie, orice animal fura sau devine agresiv in momentul cand ii este pusa viata in pericol!

    Nu e o munca usoara, nu e o misiune simpla! Dar hai sa terminam odata cu falsele probleme si sa tratam miezul problemei si anume: INTEGRAREA SI REEDUCAREA ROMILOR! (vezi si problema cainilor maidanezi care musca nu pt ca sunt rai ci pentru ca sunt flamanzi si nedresati!)

    Hai sa vorbim de programe U.E., solidaritate si fratie la nivel U.E., de responsabilitate si maturitate in gandire si actiune la nivelul Uniunii Europene!

  4. Daca tot vorbim de al doilea razboi mondial si Polonia, de ce nu vorbim de inalta tradare a Aliantei Anglo-Americano-Rusa cand au lasat insurectia si miscarea de rezistenta din Polonia sa fie nimicita de fortele naziste si nu au ridicat un deget timp de cateva luni in apararea lor. De ce au facut asta? Raspuns: Fiindca Presedintele american Roosevelt si premierul britanic Churchill nu doreau sa-l supere pe Stalin. Inca mai circula pe VIASAT Histtoryun documentar absolut macabru in care arata timp de peste o ora dedesupturile acestei marsave conspiratii.

    Stalin a vrut ca rezistenta poloneza si guvernul din exil ce o sprijinea pe aceasta sa fie nimicite de nazisti pentru ca EL sa poata apoi ocupa Polonia si impune guvernul stalinist marioneta vasal Moscovei. In plus, se vorbeste in acest documentar, sunt tatonarile lui Roosevelt si Churchill in legatura cu cine sa se alieze in WW2. Poate nu stiati dar americanii si englezii au tatonat si ideea unei aliante cu Adof Hitler impotriva lui Stalin ca sa distruga bolsevismul din Rusia. La randul sau si Stalin a tatonat ideea daca nu e mai bine sa se alieze cu Hitler si sa cucereasca lumea. Ambele parti stiau de aceste tatonari si intalniri secrete ale agentilor dubli (prin Egipt, Iran sau Elvetia, etc) iar in final Americanii si Britanicii s-au aliat cu Stalin, fortati fiind de atacul Japoniei de la Pearl Harbor.

    E atata mizerie in istoria secolului XX si atata tragedie in Polonia unde zeci de mii de oameni au fost exterminati atat de Hitler cat si de Stalin sub nepasarea si complicitatea americanilor si britanicilor incat eu unul m-as abtine de la orice comentariu si criticare a Poloniei si amintire de WW2.

    Daca Dumnezeu a lucrat si a determinat Romania sa ajute Polonia in problema tezaurului atunci SLAVA LUI DUMNEZEU! Insa sa dezgropam acum mortii si sa creem o antiteza ROMI / ROMANI versus Salvarea Tezaurului Polonez in WW2 de catre Romania… mi se pare o politica nedreapta si injusta vis-a-vis de cata mizerie, ticalosie si suferinta a fost in Polonia in WW2.

    Hai sa incheiem subiectul si sa nu aducem Poloniei reprosuri nemeritate mai ales ca Romania a participat activ in Holocaust prin masacrele din Moldova unde evident au murit nevinovati si multi evrei refugiati de origine poloneza!

    Hai sa lasam mortii sa se odihneasca in pace si sa nu turnam gaz pe foc si sare pe rana!

    • „Romania a participat activ în Holocaust prin masacrele din Moldova unde evident au murit nevinovaţi şi mulţi evrei refugiaţi de origine poloneză”

      Sunt întru totul de acord cu cele mai sus precizate de tine dar aş contribui şi eu cu o menţiune importantă :

      La ordinele mareşalului Ion Antonescu, Armata Română a participat activ NU NUMAI la masacrarea cetăţenilor polonezi de etnie evreiască ci şi la MASACRAREA CETĂŢENILOR ROMÂNI de etnie evreiască. Practic, ZECI DE MII DE CETĂŢENI ROMÂNI NEVINOVAŢI (INCLUSIV FEMEI, COPII ŞI BĂTRÂNI) AU FOST MASACRAŢI DE SOLDAŢII ARMATEI ROMÂNE !!!

      Click pe linkul de mai jos şi vei vedea cum s-au comportat trupele Armatei Române la ordinul mareşalului Ion Antonescu :

      https://tomisthecat.wordpress.com/pagini-de-istorie-tragica-a-romaniei-un-film-documentar-care-trebuie-vizionat-de-toti-romanii-de-buna-credinta/

      • Inca din scoala generala, profesorii m-au invatat ca istoria trebuie vazuta ca o stiinta, fapt care impune ca ea sa se bazeze pe adevar. Iar cand vorbim de adevar inseamna ca vorbim ca si in Justitie pe probe indubitabile si verificate indeajuns de bine din mai multe surse. In cazul istoriei, probele si adevarul se numesc IZVOARE ISTORICE. Prin urmare, cu rugamintea de a nu supara pe nimeni, si vorbind din perspectiva stricta a izvoarelor istorice, pana in momentul de fata nu am vazut probe indubitabile (PROBE ADN, Certificate de nastere si deces, etc) care sa demonstreze ca cei ucisi descoperiti recent in gropile comune din padurile Moldovei si din alte locuri au fost evrei.

        Sa nu ma intelegi gresit! Nu contest ca a existat acolo un masacru, si ca mii de oameni au fost ucisi miseleste. Ceea ce imi trezeste suspiciuni este dovada nationalitatii celor ucisi acolo. Evident ca fiind razboi, multi oameni (incluzand femei, batrani si copii) au fost ucisi si aruncati in gropi comune. Ceea ce nu a dovedit nimeni cu probe stiintifice e faptul ca cei morti erau evrei! Aici scârţâie dovezile. Sa nu uitam ca in orice razboi s-au comis crime atroce insa nu cred ca sintagma WW2 -evrei ucisi in Romania- trebuie crezuta asa pe nedigerate fara dovezi clare. Si rusii au omorat oameni si au comis crime atroce in razboaiele cu Romania, si turcii, etc. Din aceasta nu rezulta ca cei omorati erau neaparat evrei! Chiar datarea cu Carbon 14 ca provin din WW2 nu atrage automat concluzia logica ca erau evrei.

        Mi se pare nedrept fata de cei ce au pierit acolo sa-i victimizam numai pe evrei si sa-i ignoram pe ceilalti. Chiar faptul ca Antonescu era aliat cu nazistii, nu reprezinta o dovada clara ca erau neaparat evrei. Nimeni nu ma poate convinge ca in al doilea razboi mondial nu au murit si alte natii. Puteau fi romi (tigani), tradatori si familiile lor, partizani, comunisti, soldati cazuti prizonieri, transfugi si refugiati, imigranti etc.

        Ceea ce nu imi place aici este ca un popor privilegiat sa pozeze in victima si sa culeaga toti laurii asociati victimizarii si sa eclipseze suferinta celorlalti.

        E adevarat ca Elie Wiesel face excel de zel si in mod neargumentat riguros stiintific acuza un intreg popor cu cuvinte de ocara de genul:

        “Romania se face vinovata de “holocaust”. Romanii au ucis, au ucis, au ucis”.

        Insa inainte de toate, hai sa incercam sa renuntam la emotii si patos si sa judecam in spiritul adevarului pur stiintific si bazat pe dovezi.

        Cate probe ADN exista in favoarea sustinerii afirmatiilor lui Elie Wiesel?

        Pana nu se prezinta probe indubitabile, da-mi voie ca in mod democratic sa ridic si eu din umeri si sa pun un semn de intrebare si unul de mirare vis-a-vis de patosul lui Elie Wiesel.

        Si mai grav mi se pare ca romanii sa traiasca un sentiment injust de vinovatie si eventual sa plateasca despagubiri materiale si politice pentru niste fapte nedovedite riguros stiintific.

        Te rog da un search pe Google cu cuvintele „holocaust business” si o sa te convingi singur ce vreau sa spun aici.

    • dupa ce scrii tu pe aici esti „umpic” jidan……….

      • Hans, Fritz, Wolfgang, Hitler, sau cum te-o chema :

        Așa cum tu îi jignești pe evrei și-i faci ”jidani”, tot așa mulți dintre europenii occidentali ne jignesc pe noi, românii, și ne fac ”țigani”, confundând ”din greșeală” termenii ”rom” cu ”român” ! Îți convine să fii făcut ”țigan” deși ești român ?!? Cred că nu ! Dar în schimb, pe evrei poți să-i jignești liniștit, denumindu-i ”jidani”, așa-i ? Tu ”uiți” acel proverb înțelept care spune foarte clar ”ce ție nu-ți place, altuia nu-i face !”

        Pe de altă parte, NICIODATĂ nu putem generaliza, nu putem arunca ANATEMA asupra unui popor întreg, pentru că și printre țigani există oameni deosebiți (chiar dacă n-ai tu chef să recunoști) și printre evrei există oameni extraordinari (îmi imaginez că tu nu vei crede asta niciodată din cauza prejudecăților aberante pe care le ai) și printre români sunt oameni de valoare (chiar dacă există străini care nu dau două parale chioare pe români).

        Uite, îți dau un exemplu, ca să-ți închid gura ! Einstein n-a fost român, A FOST EVREU, meștere !!! Și dacă a fost evreu înseamnă că trebuie să-l scuipăm sau să-l batjocorim ? Uiți ce a lăsat Albert Einstein în urma lui ?!? CÂT BINE A FĂCUT ACEST OM DE ȘTIINȚĂ, OMENIRII ?!? Asta nu se pune ?

  5. Polonii ştiu să facă diferenţa dintre ROMI şi ROMÂNI, dar ţiganii din Polonia vor să fie recunoscuţi ca români, deci nu ţigani sau romi ca membrii ai familiei de nomazi din Europa, ci doar ca români, ca etnici ai României, urmaşi ai lui Ştefan cel Mare şi nu fraţi ai lui Salam.

    Polonii doar le acceptă această denumire, şi obiceiurile lor se revarsă asupra noastră. Încă ceva, polonii nu văd toate analizele astea că ce trupe au intrat în ţară în al doilea război mondial, ei ştiu doar un singur lucru: că „prietenii” ruşi şi nemţi au reuşit ceea ce tot încercau încă din Evul Mediu.

    • Kosmas, dacă polonezii ştiu să facă diferenţa între ROMI şi ROMÂNI (aşa cum spui tu în comentariul tău), atunci DE CE titlul videoclipului este “Sztuczna RUMUNSKA Pyta” ?!? Nu cumva acest videoclip trebuia să se numească “Sztuczna CYGANSKA Pyta” ?!?

      Am întrebat şi eu aşa… ca fapt divers… răspunsul îl ştiu deja…

      Aaa… apropo… De unde pretenţia asta aberantă / stupidă ca ţiganii (romii) să fie recunoscuţi ca urmaşi ai lui Ştefan cel Mare şi nu ca fraţi ai lui Salam ?!? Dacă nu dau două parale pe statutul de CETĂŢEAN ROMÂN şi dacă fac de ruşine România în toată lumea, NU CUMVA AR TREBUI SĂ LI SE SUSPENDE DEFINITIV CETĂŢENIA ROMÂNĂ ???
      Cât vom mai trebui să suferim noi, ROMÂNII din cauza unora dintre ROMI ?!? Până când vom îndura să fim judecaţi în mod nedrept, NOI, ROMÂNII pentru EI, ROMII ???

      • Deci în Polonia sunt ţigani băştinaşi aşa cum sunt şi cei de aici. Ţiganii lor nu au nici o legătură cu ţara noastră sau cu ţiganii noştri, e posibil să fi fost cumpăraţi de pe ruta Croaţia-Unguria sau direct de la tătari, deci nici măcar în trecere nu au legătură cu noi.

        Acestea fiind spuse, ţiganii lor nu vor să fie consideraţi romi sau altceva, ci români, adică aşa ca noi. Ei singuri se declară români sau moldoveni, şi se vede clar că-s ţigani. În mintea polonezilor a intrat ideea asta că aceia sunt români.
        Nu cunosc de unde a început, dar cam îmi dau seama care-s intenţiile celor ce au început asta.

      • Kosmas, se vede clar că-s ţigani dar nenorocirea e că ei se declară români şi acest lucru generează o confuzie gravă în mintea occidentalilor care abia aşteaptă (unii dintre ei, nu chiar toţi) să ia peste picior România, o ţară care va avea nevoie de mult timp pentru a-şi recâştiga respectul în lume… Aş vrea să apuc şi eu ziua când românii vor fi apreciaţi pe plan internaţional şi nu miştocăriţi, scuipaţi şi discriminaţi, aşa cum se întâmplă din nefericire în multe situaţii…

  6. În primul rând ar trebui să te întrebi câți români (indiferent de etnie) au habar de ceva istorie așa în general… sunt convins că și-n Polonia e la fel… ai să vezi că nu ai cu cine să faci opinie (și e treaba globală nu doar p-aici pe la noi).
    E simplu de manevrat omul care nu știe pe ce lume se află, neștiind nimic din trecut ci numai prezentul bazat pe filme, muzică, PC… entertainment.

    Am fost în nişte excursii, o dată cu un austriac şi altă dată cu o ucraineancă, iar ăştia mă întrebau cum îmi dau seama care-s ţigani şi care nu. Nu condamn Polonezii… noi deosebim rromii pentru că suntem obişnuiţi cu ei şi avem mulţi p-aici pe la noi… însă nu toată lumea o poate face.

    • Auraş, sunt perfect de acord cu tine, sunt convins că un intelectual (un om cu pregătire superioară) nu poate să facă asemenea confuzii grave, nu poate să amestece lucrurile într-un asemenea hal. Dacă o face, înseamnă că nu e vorba de nivelul lui intelectual ci de reavoinţă şi reacredinţă. Pentru că din nefericire există şi intelectuali rasişti, de sorginte fascistoidă, în cazul lor nu putem vorbi ca despre nişte oameni cu care „n-ai cu cine să faci opinie” aşa cum spui tu, e posibil să fie chiar inteligenţi dar au grave probleme de caracter care chiar n-au nimic în comun cu nivelul intelectual. Hitler era un tip inteligent, nu poţi spune că era un prost, eşti de acord cu mine ?!? Poate chiar era (vorba vine) un tip cu care puteai să faci opinie (exagerez, evident, cu un dictator nu ai nicio şansă să te exprimi în mod liber şi să ai un dialog cu el pentru că rişti să fii imediat aruncat în închisoare, împuşcat, spânzurat, etc)

      Un austriac şi o ucraineancă te-au întrebat cum îţi dai seama dacă un om este ţigan sau nu ?!? Păi, trebuia să le dai un răspuns foarte simplu… DUPĂ MIROS !!! Din nefericire, o mare parte din cetăţenii de etnie ţigănească nu au aflat nici în ziua de azi că s-a inventat apa şi săpunul… Este adevărat că există şi ţigani curaţi şi cu bun simţ dar astea sunt cazuri mai rare… ca să nu spun foarte rare…

      Îţi doresc o zi binecuvântată !


Trimite un comentariu dar pentru a fi aprobat, nu uita să respecţi Regulamentul acestui blog !

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: