TOMISTHECAT.WORDPRESS.COM S-A MUTAT PE TOMISTHECAT.RO
TOMISTHECAT.WORDPRESS.COM S-A MUTAT PE TOMISTHECAT.RO

BISERICA EVANGHELICĂ ROMÂNĂ LUPTĂ ÎMPOTRIVA PROPRIILOR CREDINCIOȘI

Cu mai mult timp în urmă, am primit două comentarii interesante care mi-au atras atenția în mod deosebit. Părerea mea e că fratele întru Hristos care a postat cele două comentarii pe blogul meu, este un membru al Bisericii Tudoriste (Biserica Evanghelică Română B.E.R.) și tocmai de aceea am luat decizia să abordez această temă, fiind vorba de UN FRATE TUDORIST !

Dacă aceste probleme ar fi fost ridicate de un baptist, creștin după Evanghelie, adventist, penticostal, etc, NU LE-AȘ FI ACORDAT PREA MULTĂ ATENȚIE, aș fi interpretat că abordarea este subiectivă și nu merită luată în considerare.
Din moment ce aceste aspecte sunt subliniate de UN MEMBRU AL BISERICII EVANGHELICE ROMÂNE, deja avem niște elemente obiective, EU CRED CĂ ACEST OM SPUNE ADEVĂRUL ȘI DOVEDEȘTE CĂ ESTE UN SLUJITOR AL LUI DUMNEZEU, UN OM CARE REFUZĂ SĂ LUPTE ÎMPOTRIVA SFINTEI SCRIPTURI, UN ADEVĂRAT CREȘTIN DUPĂ SCRIPTURI !!!
Să nu uităm că până la instaurarea dictaturii comuniste în 1947, frații tudoriști se numeau „Creștini după Scripturi”…

Îi mulțumesc din toată inima fratelui meu întru Hristos, Copilul Domnului, pentru că A AVUT CURAJUL SĂ SPUNĂ LUCRURILOR PE NUME, nu s-a sfiit să recunoască o gravă erezie de sorginte catolică/ortodoxă : BOTEZUL COPIILOR MICI

Să nu uităm că botezul pruncilor a apărut în creștinism ABIA ÎN ANUL 370 DUPĂ HRISTOS (SECOLUL IV) iar în anul 416 d.H., botezul copiilor mici a devenit lege în tot Imperiul Roman. Primii creștini SE BOTEZAU LA MATURITATE atunci când credeau Evanghelia și luau decizia fermă de a-L urma pe Domnul nostru Iisus Hristos pentru tot restul vieții. Însuși Domnul Iisus Hristos S-A BOTEZAT LA VÂRSTA DE 30 DE ANI nu pentru că ar fi avut nevoie de botez ci pentru că a dorit să ne dea o pildă ca să știm și noi CUM și mai ales LA CE VÂRSTĂ să ne botezăm. Este adevărat că vârsta de 30 de ani nu e bătută în cuie, te poți boteza și la 18 ani, la 45 ani sau la 85 de ani (dacă te mai țin balamalele, atât fizic, cât și neuropsihic, respectiv, dacă mai apuci acea vârstă), important e să te întorci cu adevărat la Dumnezeu și să-L primești în inima ta pe Domnul Iisus Hristos, cu scopul de a-L urma toată viața ta, supunându-te față de Cuvântul Sfânt care trebuie aplicat în viața de zi cu zi.

Hai să vedem un Creștin după Scripturi CARE RESPECTĂ CU ADEVĂRAT SFÂNTA SCRIPTURĂ spre deosebire de alți „creștini după Scripturi” care nu prea sunt interesați de ceea ce ne învață Biblia – Sfânta Scriptură !

Vă prezint cele două comentarii incendiare pe care le-am primit în martie 2013 pe blogul meu, în opinia mea, expeditorul fiind un frate tudorist care postează sub protecția anonimatului (îmi imaginez cu groază ce-ar păți în Biserica dumnealui dacă ar fi identificat) folosind nickname-ul COPILUL DOMNULUI :

COPILUL DOMNULUI – COMENTARIU 30 MARTIE 2013

În Bisericile B.E.R. și chiar în statutul lor, scrie că ei practică botezul casei creștine, “INCLUSIV” al copiilor. TOTAL FALS !!! Dacă într-o Biserică B.E.R. cineva se botează la maturitate, așa cum scrie porunca Domnului, imediat este exclus din Biserică ! Așa se întâmplă la Biserica B.E.R din Băleni-Sârbi, jud. Dâmbovița. La această Biserică, în timp de câțiva ani, s-au botezat, după ce s-au pocăit, 5-6 frați, veniți de la ortodocși și acum au fost excluși din Biserică cu un tertip. Au creat o capcană cu niște cereri de membru. Cine nu completează cererea de membru este exclus din Biserică. Dar ei au făcut asta, știind că cei care s-au botezat după porunca Domnului, nu vor completa acea cerere pentru că au pus câteva capcane în ea, și anume, scrie în primele rânduri că :

“am luat la cunoștință Statutul B.E.R. și Mărturisirea de credință pe care mi le-am însușit…”

Aici este capcana… nu poți să-ți însușești un statut, numai pe jumătate. Ori ești întru totul de acord cu ce scrie în el, ori nu-l accepți deloc.
Ca să faci parte dintr-o astfel de biserică B.E.R., ești obligat de prezbiterii locali, în cazul nostru, Băleni, și Sfatul de frați al Bisericii SĂ TE LEPEZI DE BOTEZ !!! Dar nici ei nu știu cum se poate face acest lucru. Așa că mai bine te exclud din Biserică ! Culmea este că sunt susținuți și de Biserica B.E.R din Carol Davila din București. Ce este și mai tragic-comic, că la Biserica B.E.R. Carol Davila, sunt jumate-jumate, botezați (mici) și botezați (mari) și acolo nu este exclus nimeni din Biserică ! OARE DE CE ?!? Eu cred că răspunsul este acesta: Dacă-i exclud pe toți botezații la maturitate, LE RĂMÂNE BISERICA GOALĂ !!! Nici măcar nu-i mustră pe cei care se botează, și fiecare se duc pe la Baptiști, pe la Creștini după Evanghelie și pe la Penticostali, de fiecare dată când sunt botezuri în celelalte Biserici pe care le-am enumerat, vin și din Biserica B.E.R. să se boteze, pt că așa este scris în Biblie și așa este porunca Domnului Iisus.

În fiecare an se botează cel puțin 15 frați din B.E.R. Carol Davila, majoritatea tineri lucrători în Biserică. Tineri ai căror părinți sunt în conducerea Bisericii, vezi ginerele fratelui Nelu Istrate. Atunci când s-a întâmplat să se boteze ginerele fratelui Nelu Istrate, a fost ceva scandal în familie și fratele Nelu l-a judecat foarte aspru dar după un timp, a stat și s-a gândit: ce-a făcut copilul ăsta greșit ? s-a îmbătat ? a curvit ? ce păcat a făcut ? și după aceea, l-a acceptat fără să-i mai zică nimic.

Ce părere aveți, fraților, despre ce se întâmplă în B.E.R ? Că se vede clar că dânșii nu se luptă împotriva păcatului, ci ÎMPOTRIVA FRAȚILOR, ÎNTORȘI LA DUMNEZEU, ba mai mult, veniți din lume…

Domnul să aibă milă de ei !!!

Copilul Domnului – 30 martie 2013 la 23:53

http://tomisthecat.ro/2012/03/16/ritualul-botezului-ortodox-este-dovada-imposibilitatii-reformei-in-biserica-ortodoxa/comment-page-1/#comment-9396

COPILUL DOMNULUI – COMENTARIU 3 APRILIE 2013

M-aș bucura să știe cât mai mulți din întreaga lume ce se întâmplă în Biserica Evanghelică Română B.E.R.

Este un trist adevăr și nu o bucurie cum a fost în casa temnicerului :
“S-a bucurat cu toată casa lui că au crezut în Dumnezeu…”
(acest pasaj reprezintă temelia lor pentru doctrina botezului copiilor)
Și nu cred că s-au bucurat pruncii că a crezut tatăl lor…

Tocmai cu scopul de a vedea cât mai mulți oameni pe ce se bazează o doctrină de cult: PE O PRESUPUNERE !!! și nu vor să respecte Însuși porunca Domnului din Marcu 16:16

Priviți cu câtă asemănare de ortodox, vorbește un frate tudorist la un botez de copii din Ploiești ! Dânsul zice că-i dă fetiței un nume prin botez… nume de creștin :

Aș dori ca acest filmuleț să fie văzut de orice om, de orice creștin…
și să se minuneze de cum gândesc frații aceștia !!!

Domnul să le dea lumină tuturor celor care sunt vii pe Calea Domnului din cultul tudoriștilor, și să nu țină cont de ce a gândit un om odată, un om care NU S-A SUPUS SCRIPTURII și nu a știut că ASCULTAREA FACE MAI MULT DECÂT JERTFELE !

Treziți-vă, frații mei, și nu slujiți datina bătrânilor, SLUJIȚI-L PE DOMNUL IISUS care a stat pe cruce pentru noi ! A murit, a înviat și are dreptul să fie ascultat. DOMNUL IISUS HRISTOS ESTE SINGURUL CARE POATE PORUNCI ! DE EL SĂ ASCULTĂM !

Domnul să vă binecuvânteze cu dragoste dovedită în fapte !

Porunca biblică din Iacov 1:22 “Fiți împlinitori ai Cuvântului…” este valabilă INCLUSIV PENTRU TUDORIȘTI !

Copilul Domnului – 3 aprilie 2013 la 00:49

http://tomisthecat.ro/2012/03/16/ritualul-botezului-ortodox-este-dovada-imposibilitatii-reformei-in-biserica-ortodoxa/comment-page-1/#comment-9425

NOTĂ : Biserica B.E.R. – Creștinii după Scripturi – Biserica Evanghelică Română – a fost înființată de preotul ortodox Tudor Popescu în perioada interbelică (vezi linkurile de mai jos unde găsești toate detaliile de care ai nevoie)

http://tomisthecat.ro/credinta-adevarata-iosif-ton-incercari-de-reforma-in-biserica-ortodoxa-romana-partea-intai/

http://tomisthecat.ro/credinta-adevarata-iosif-ton-incercari-de-reforma-in-biserica-ortodoxa-romana-partea-a-doua/

http://tomisthecat.ro/credinta-adevarata-iosif-ton-incercari-de-reforma-in-biserica-ortodoxa-romana-partea-a-treia/

Şi eu m-am născut şi am crescut într-una dintre Bisericile BER (Biserica Evanghelică Română) şi am plecat la Biserica Baptistă acum peste 20 de ani. Biserica Tudoristă a fost fondată de preotul Tudor Popescu pe baza motivului că Biserica Ortodoxă nu e o Biserică după Scriptură. Tudor Popescu a fost un lider aproape necontestat cât a fost în viaţă şi de aceea a neglijat introducerea unor reguli organizatorice clare şi eu cred că a neglijat sau minimizat atacul lui Satan asupra cultului nou fondat. După moartea lui, a lăsat în urmă un grup de lideri acceptaţi de centru în mai toate Bisericile şi care au fost votaţi pe baza faptului că l-au cunoscut pe Tudor Popescu, că au dat mâna cu el, că au luat masa cu el şi alte asemenea criterii, mai mult sau mai puțin după Sfânta Scriptură. Unele explicaţii, printre care şi botezul copiilor mici, nu au fost îndeajuns de logice sau scripturale şi au preluat explicaţiile Bisericii Ortodoxe sau au fost lăsate pur şi simplu în aer iar mai târziu au devenit un criteriu de distincţie faţă de celelalte culte neoprotestante.

La baza problemelor din BER se află două lucruri: MÂNDRIA şi mai nou sau după 1990 – BANUL, reprezentat prin salariu. Aceste probleme nu sunt specifice doar BER dar aici Satana le-a utilizat cu succes şi practic, orice eveniment se întâmplă în BER, îşi are la origine MÂNDRIA şi/sau goana după bani sub formă de salariu sau ajutor de lucrător ori alte forme de plată a liderilor.

În BER au loc, periodic, alegerea Sfatului de fraţi şi alegerea liderului sau cum mai era numit, “responsabil”. Cu o perioadă de timp înainte ca liderul să fie ales în Bisericile locale, încep lupte de culise şi se formează cercuri în jurul unor lideri, sau care sunt împinşi în faţă de anumite familii majoritare sau vechi în Biserică, mai ales când se doreşte înlocuirea liderului existent. Lider, care după Revoluţie, a început să fie retribuit şi deci consecinţele pierderii acestei sume de bani, aveau impact asupra întregii familii. Soţia şi rudele, începeau să tragă sfori şi să adune aliaţi ca liderul să fie reales. Începeau să sune la centru în Carol Davila ca să-şi asigure sprijinul de la centru, astfel încât situaţia devenea Caragialească. Dacă nu se detaşa un lider, începeau să apară acuzaţii de trăire în păcat, și printre cele mai de neiertat “păcate” erau botezul, introducerea instrumentelor muzicale sau altele doar bănuite. În acest context, se blocau uşile Bisericii pentru anumite persoane şi erau împiedicaţi să participe la Cina Domnului care era o sancţiune supremă şi uneori se proceda cu violenţă. Am asistat de câteva ori la asemenea scene de îmbrânceli la uşă, la ora 8 dimineaţa; pe vremea aceea, eram copil, iar părinţii mei încercau să ascundă cu toată puterea ceea ce se petrecea…

În timp, şi în unele Biserici locale şi chiar în Carol Davila, lupta pentru un loc în Sfatul Bisericii şi în Sfatul pe ţară, începea chiar a doua zi după alegeri. Erau şi analize strategice şi tinerii care ar fi putut să aibă pretenţii la leadership erau îndepărtaţi din Biserică sau provocaţi şi îndepărtaţi de la Cina Domnului cu o etichetă de păcătos permanent. Nimeni din lideri nu-şi făcea procese de conştiinţă când plecau tinerii până când au început să fie Bisericile goale. După 1990, unii lideri au încercat să facă ceva ca să oprească scurgerea de tineri care migrau în special către Biserica Baptistă şi au introdus noi cântări şi instrumente muzicale, ceea ce a dat mai multe motive conservatorilor să strige indignaţi: PĂCAT! şi să-şi dea jos liderii ca să-i pună pe alţii.

După 1990, istoria Bisericii Tudoriste a devenit foarte zbuciumată datorită atragerii unor fonduri din străinătate în schimbul acceptării anumitor doctrine. Cei care au adus fonduri mai multe, nu mai vor să plece de la conducere pentru că se consideră îndreptăţiţi să le primească ei ca lideri. Vor fi mereu subiecte de ceartă: carismatici, Darby, sau alte influențe, fac parte din sarabanda de motive prin care și unii şi alţii, vor să-şi distrugă adversarii. Sunt deseori folosite citate din Biblie, uneori în afara contextului pentru a justifica unele decizii dar un lucru e cert: ÎN BER NU EXISTĂ REGULI CARE SĂ FIE RESPECTATE. Organizarea e aproape intenţionat lăsată de izbelişte pentru că ei nu ştiu decât acest tip de luptă pentru putere şi control. Din timp în timp, se desprind grupuri mai mari sau mai mici în jurul unui lider sau doi din BER care sunt automat proscrişi şi etichetaţi ca “păcătoşi” – anatemizaţi – iar dacă vin înapoi în BER, să nu cumva să aibă pretenţii la leadership.

Dan R.

http://tomisthecat.ro/biserica-evanghelica-romana-lupta-impotriva-propriilor-credinciosi/#comment-11040

23 răspunsuri to “BISERICA EVANGHELICĂ ROMÂNĂ LUPTĂ ÎMPOTRIVA PROPRIILOR CREDINCIOȘI”

  1. Vă salut! Sunt un credincios tudorist şi întâmplător, am dat peste postarea dvs. Mi se pare un articol cu multe lacune dacă nu, chiar calomnios, scris în spiritul acelor site-uri ortodoxe care calomniază tot ce nu e ortodox.

    Mai întâi, nu ştiţi pentru ce s-a botezat Domnul Iisus, în orice caz, nu ca să ne arate la ce vârstă să ne botezăm! Prin acea afirmaţie, dvs falsificaţi Sfânta Scriptură.

    Al doilea fals. Temnicerul din Filipi s-a botezat, el şi casa lui, dar de bucurat scrie că „s-a bucurat” numai el.
    E o chestie de citire / gramatică. Dacă ar fi spus de toţi din familie, ar fi scris „s-au bucurat”.

    Un alt fals e cu istoria. Botezul copiilor a existat neîntrerupt. Vorbeşte despre acest act şi Tertulian. În vremurile biblice, dacă bărbatul îşi schimba religia, automat, toată familia lui îl urma. Deci pot spune că atunci, bărbatul era bărbat, nu ca acum.

    Un alt aspect. Vorbiţi de botezul copiilor ca despre o erezie. Oricine are minime cunoştinţe teologice, ştie că o erezie loveşte în dogmă, nu în doctrină sau în practicile bisericeşti. Botezul în apă e o dogmă, cum îl faci, depinde de practica bisericii. Daca îl legi de Mântuire, cum se face în ortodoxie dar şi la baptişti şi penticostali, atunci da, e erezie.

    În ultimul rând, vreau să spun de ce noi, tudoriştii, botezăm copiii. Pentru că botezul e un simbol al familiei creştine. Botezul nu aduce mântuire, ci este o trecere a familiei credinciosului, din păgânism la creştinism. E o temă majoră a Sfintei Scripturi, începând de la Noe, care şi-a salvat familia.

  2. „Eu nu găsesc nicio vină în ei” – spun şi eu, parafrazându-l pe Pilat.

    De ce s-a ajuns la atâta vrajbă între aceşti fraţi? Oare nu toţi suntem fraţi? Creştini după Evanghelie, Creştini Evanghelici, baptişti, penticostali… De ce trebuie să ne contrăm în dogme, în practici, în… botez? Oare nu sunt interese pecuniare la mijloc? Oare nu şi-a băgat diavolul coada între noi?

    Cercetaţi-vă, oameni buni!

    Pe de altă parte – părinţilor copilului (şi copiilor) care apar în acest videoclip – le-a fost solicitată permisiunea de a fi expuşi? Din câte ştiu eu, există legi care se referă exact la protecţia copiilor. Sunt oare aceste legi respectate?
    De ce ne gândim dacă sunt sau nu respectate legile scripturistice (şi vă pot spune că există un singur botez, aşa cum este specificat şi in Biblie), dar legile acestei ţări nu sunt respectate? Ce fel de creştini sunt cei care filmează şi apoi publică aceste imagini?

    Priviţi, fraţilor, bârna din ochiul vostru, mai întâi, apoi priviţi paiul din ochiul celorlalţi !

    • Da, există un singur botez valabil, acela unde omul doreşte personal să se boteze deoarece crede în Hristos Domnul. Sfânta Scriptură spune că UNUL este valabil din toate câte se fac; acel botez pe care L-a făcut şi Domnul Hristos când a cerut lui Ioan să se boteze.

      Noi, creştinii autentici, ascultăm de Dumnezeu, ne numim copii de Dumnezeu, nu ne numim „tudorişti” după un om, nu urmăm pe un om care nu a înţeles taina botezului (Domnul ştie de ce, doar nu s-o fi botezat şi dânsul în ascuns cum fac mulţi din B.E.R. care înţeleg cu adevărat taina botezului)

      Există o concordanţă biblică, studiaţi-o dacă nu vă e greu, ce spune apostolul şi ce spune Hristos despre botez.
      DE DUMNEZEU ascultăm, nu de oameni! Când Cuvântul spune că botezul e MĂRTURIA unui cuget curat, înseamnă că acei copii, care nu au conştienţa unui cuget, nu pot fi botezaţi pt că aşa au vrut părintii; adică pot, dar nu cum cere BIBLIA; deci se face UN botez, dar nu cel care este cerut de Cuvântul Domnului. Apoi, înţelegeţi că niciodată BIBLIA, DUMNEZEU nu a spus ceva, dar a vrut sa spună altceva. Asta numai noi facem, noi care credem că ştim totul, dar vai, ştim atât de puţin, de aceea, e bine să ascultăm de BIBLIA lui DUMNEZEU!

  3. Am găsit un articol cu foarte multe comentarii despre ce se întâmplă acum la BER, dar nu am înţeles pe deplin. Ştiţi mai exact despre ce ofensivă carismatică este vorba? Eu ştiu că BER e în pericol de scindare din cauza certurilor între cei care spun că mântuirea nu se poate pierde, şi cei care spun că se poate pierde. Dar aceste perspective nu le aparţin doar carismaticilor.

    Articolul se găseşte la:

    http://ioan8.wordpress.com/2013/09/10/mineriada-caristmatica-la-biserica-evanghelica-romana-din-carol-davila-bucuresti/

    • Ruben, ai spus foarte bine că „aceste perspective nu le aparţin doar carismaticilor”… Întotdeauna au existat aceste două curente de gândire în creştinism, aici nu e vorba neapărat de B.E.R. În orice Biserică protestantă sau neoprotestantă. există oameni care cred că mântuirea nu se poate pierde (calvinişti = cei care cred în predestinare, adepţi ai teologiei lui Jean Calvin) şi oameni care cred că mântuirea se poate pierde (arminieni = cei care cred în liberul arbitru, adepţi ai teologiei lui Jacobus Arminius).

      Chiar în Biserica unde slujesc de peste 20 de ani, avem ambele variante… Unul spunea la amvon că mântuirea nu se poate pierde (acest frate s-a mutat până la urmă în altă Biserică din acelaşi cult) iar altul spune la amvon că mântuirea se poate pierde (linie teologică cu care sunt perfect de acord chiar dacă unii vor sări în sus ca arşi, e problema lor).

      La capitolul „ofensiva carismatică”, cel mai bun specialist în teologie, omul care tratează cum se cuvine acest subiect, este PASTORUL PAUL DAN pentru care am un respect enorm şi pe care îl cunosc personal, este un adevărat slujitor al lui Dumnezeu, urmăresc cu atenţie blogul dumnealui, Domnul să-l răsplătească şi să-l binecuvânteze pentru modul deosebit în care slujeşte!

  4. Noi nu trebuie să ascultăm de niciun om, nici de Tertulian, nici de Preafericitul, nici de Tudor Popescu.
    Noi trebuie să ascultăm doar de Domnul Dumnezeu.
    Daca veţi lua toate textele din Biblie, veţi înţelege CE ESTE BOTEZUL.

    După botez, trebuie să duci O VIAŢĂ NOUĂ ca şi Hristos,
    ori copilul mic NU va trăi altă viaţă. Copilul NU poate mărturisi cu cugetul pe Domnul Iisus Hristos. Copiii care au fost botezaţi în casele celor menţionaţi în Sfintele Scripturi, nu scrie nicăieri că erau mici (bebeluşi). Este limpede că aceşti copii erau la vârsta când deja erau conştienţi, având un cuget.

    În Faptele Sfinţilor Apostoli capitolul 2 spune aşa : „POCĂIŢI-VĂ ŞI BOTEZAŢI-VĂ!”, nu scrie nicăieri „lăsaţi-vă botezaţi de către părinţii voştri!”

    Este interesant că ei consideră botezul ca şi număr, adică UN botez, acest lucru fiind foarte greşit pentru că UN DOMN, O CREDINŢĂ, UN BOTEZ, înseamnă o credinţă ÎN DOMNUL IISUS şi un botez ÎN NUMELE LUI, aşa cum cere Sfânta Scriptură. Se insinuează că cei care se botează la maturitate, „greşesc” că fac al doilea botez, deci se duc în iad. 😦

    Cât de pueril este descrisă treaba cu UN singur botez, sau cu tâlharul de pe cruce… Tâlharul nu s-a răzvrătit împotriva botezului (cum fac tudoriştii/ortodocşii/catolicii mânati de firea pământească, nu de DUHUL) doar nu era să-şi ia vana cu el pe cruce.

    Naşterea din nou este una şi botezul este alta!
    CINE CREDE ŞI SE VA BOTEZA, VA FI MÂNTUIT, cine nu crede va fi osândit! E logic că cine crede, se va boteza, iar cel care nu o face, înseamnă că nu a crezut în Domnul Iisus. Dacă toţi fraţii aceştia s-ar ruga şi ar cere ILUMINAREA DUHULUI SFÂNT, nu ar mai fi nicio problemă.

    • Cât de pueril e argumentul tău! În Fapte 2 erau mulțimi strânse în piața publică și era normal să-i boteze acolo. Dacă citești mai departe cartea Faptele Apostolilor, ajungi și la capitolul 16. Acolo spune că respectivele personaje au fost botezate împreună cu casa lor. Sau au greșit apostolii sau acolo nu erau decât copii majori?!?

      În al doilea rând, văd că faceți din botez, condiție de mântuire, ceea ce e o erezie.

      În al treilea rând, văd că Biserica Baptistă și nu numai, a căzut pe panta simbolisticii în închinare.
      Ce înseamnă haina pe care o îmbracă pastorul? În haine normale nu poate face botezul? Ce înseamnă punerea mâinilor peste proaspătul absolvent al unui seminar teologic și intrarea în pastorație? Nu se pot ridica rugăciuni fără punerea mâinilor?

      Și dacă puneți accent pe „ascultarea de Cuvânt”, când este vorba de botez în Marcu 16:16, de ce nu ascultați de Cuvânt și în 1 Corinteni 11, cu acoperirea capului la femei, în Adunare?!?

      Mai bine, uitați-vă în ograda proprie și lăsați alt cult să-și desfășoare actul închinării, așa cum a înțeles, din Biblie.

      Și în ultimul rând, ce spuneți despre baptiști, care își botează copiii, în ascuns?

    • M-a luminat Duhul și văd bine că tu ai tăiat de la 1 Petru mărturia unui cuget curat PRIN ÎNVIEREA LUI ISUS HRISTOS. EL A ÎNVIAT DIN PRICINĂ CĂ AM FOST SOCOTIȚI NEPRIHĂNIȚI (ROMANI 4:25)

      Și la Faptele 16:34 doar capul de familie A CREZUT, dar au fost botezati TOȚI. Și toți s-au bucurat… Eu cunosc pe unul care nici nu se născuse și s-a bucurat (Ioan) Neemia 12:43, Matei 21:11b.

      La Faptele Apostolilor 18:8, da, toți au crezut dar nu specifică de botez. Eu de aproximativ 40 de ani citesc Biblia și n-am găsit „BOTEZAȚI-VĂ” (Fapte 2:38 „SĂ FIE BOTEZAT”)… sau eventual, modifică Biblia ca iehoviștii…

    • Același pe care l-ai ignorat…
      Sunt nevinovat de sângele tău.

  5. Îmi pare foarte rău pentru cei care nu aleg să se boteze aşa cum spune Cuvântul. Am prieteni la Biserica Evanghelică, ramura doi: o asistentă, o doctoriţă, un profesor. Deci oameni care citesc. Nu înţeleg de ce porunca Domnului „Mergeţi în toată lumea şi faceţi ucenici, botezându-i în Numele Meu” nu este respectată întocmai ?!? DE CE se încăpăţânează ei să facă ucenici din ţâncul de doi ani, care nu ştie deosebi bine mâna dreaptă de mâna stângă?
    De ce Domnul Hristos i-a spus lui Ioan Botezătorul „să împlinim tot ce trebuie împlinit” ? Pentru că NU trebuie ? Cine a hotărât asta? Fratele Tudor Popescu? Dar cei care se botează pe ascuns din aceste biserici? Auzi, să fie daţi afară dacă se află, le e frică! Oaiiiii!!

    Să nu mai spuneţi că au făcut chiar păcat că s-au botezat, păi de asta pot fi daţi afară ?!? Nu vă gândiţi că Tudor Popescu a fost şi el doar un om, şi că oamenii toţi pot greşi? Singurul care nu greşeşte este Dumnezeu! Daţi mai multă ascultare lui Tudor Popescu decât lui Hristos?!? Asta este foarte grav! Asta este RĂZVRĂTIRE, pentru că eu cred că aşa cum am cerut acum 15 ani dacă să mai am sau nu TV în casă şi Domnul mi-a arătat, tot aşa El arată cu drag oricărui suflet care cere smerit şi cu credincioşie adevărul. Să nu vă treziţi că luptaţi împotriva adevărului! De ce nu cereţi în rugăciune şi post, până veţi primi răspunsul? Cum puteţi să staţi atât de liniştiţi? Ori sunteţi greoi la minte şi nu înţelegeţi că este scris în nu ştiu câte locuri despre botez, chiar şi acolo unde voi susţineţi altceva, tot despre botez vorbeşte apostolul!

    Adică „să lăsăm învăţăturile începătoare”, înseamnă că deja le-am împlinit, cele ca botezul, punerea mâinilor, etc, şi dacă va fi nevoie, vom mai vorbi despre el, dar noi suntem ca cei care deja le-am împlinit. Domnul să facă lumină în inimile voastre, ale acelora care n-au înţeles încă CE ESTE BOTEZUL şi că este O PORUNCĂ A LUI DUMNEZEU !!! Eu nu câştig nimic aici, decât că aş avea fraţi mai mulţi! 🙂

    • Frate MM, nu suntem greoi la minte și să știi că înțelegem ce citim. În ce context a apărut botezul pe pământ? Într-o lume păgână, este normal ca Scriptura să vorbească întâi oamenilor maturi să se boteze. Legământul Tăierii împrejur, oare nu a fost el lăsat lui Avram și a continuat el cu fiecare copil de parte bărbătească din neam în neam în poporul lui Israel? Botezul în apă este un LEGĂMÂNT!

      Te-ai gândit (nu știu dacă ești părinte) dacă Domnul Iisus ne răpeste și copilul tău este răpit împreună cu tine, fiind la o vârstă fragedă în care nu percepe și nu realizează păcatul în care s-a născut iar în FAȚA TRONULUI JUDECĂȚII ești întrebat de ce nu ai botezat copilul în Numele Tatălui, al Fiului și al Duhului Sfânt, de ce nu i l-ai închinat prin Legământul Botezului?!?

  6. „În ultimul rând, vreau să spun de ce noi, tudoriştii, botezăm copiii. Pentru că botezul e un simbol al familiei creştine. Nu aduce mântuire, ci e o trecere a familiei credinciosului, din păgânism la creştinism. E o temă majoră a Sfintei Scripturi, începând de la Noe, care şi-a salvat familia.”

    Nu înţeleg cum le puteţi răsuci aşa? Nu vă supăraţi dar cine are Duhul Sfânt nu inventează. UNDE este SCRIS? Până nu-mi arătaţi cuvintele în Sfânta Scriptură, nu cred că faceţi bine. Nu scrie nicăieri că familia trece de la păgânism la creştinism, ci că cei care cred în Domnul Iisus devin creştini, ei şi copiii lor care deja înţeleg cine este Hristosul, NU BEBELUŞII !

    Unde scrie că botezul e simbol, Domnul s-a botezat pt că botezul e simbol? Oai !!!!!

    Ce are Noe cu familia şi cu botezul? Uimitor! Ce Biblie citiţi? Noe şi-a salvat familia sau Dumnezeu ?!?

    Dacă asemenea bărbaţi predică Cuvântul, nu e de mirare că fac tot felul de năzdrăvănii?

    Spuneţi-mi, vă rog! Creştinii au voie la mare sau la ştrand? O să-mi spuneţi că da… Aşa se înţelege trăirea, în neascultare de Dumnezeu, şi cred că nu v-aţi prea tocit genunchii în rugăciune, iertaţi-mă dar nu cred.

    Este inadmisibil să răsuciţi, să interpretaţi Cuvântul lui Dumnezeu în halul acesta. Daţi-vă jos măhrama!

    • Dacă ți-ai da tu jos măhrama, ai vedea că în Biblie, Familia joacă un rol important. Dacă vei observa principiile enunțate în Vechiul Testament care rămân valabile și în Noul Testament, sunt exprimate explicit. Așa e și cu Familia. TOATĂ Familia trebuie să intre în Casa lui Dumnezeu. În Familia Lui se intră pe baza pocăinței și credinței în jertfa Domnului Isus… Evreii, TOȚI au ieșit din Egipt, TOȚI au fost botezați în nor și mare, pentru Moise, a cui a fost vina că au pierit în pustie?

      Spuneai că Noe a fost salvat de Dumnezeu și așa este. Dar Biblia spune că el a făcut un chivot ca să-și scape casa (familia)!

  7. Mântuirea se pierde sau nu se pierde: motiv de discordie?
    Nu!

    Cred că cel care crede că mântuirea se pierde, nu poate fi păcălit, pt că el e unul care veghează mai mult; ca şi cel care are siguranţa mântuirii care poate trăi superficial şi deloc după urmele lui Hristos, pentru că el se crede în siguranţă. Numai Duhul face diferenţa, credinţa este activată şi ne naştem din nou; dar suntem mereu avertizaţi să nu cădem, în toate epistolele lui Pavel.

    Omul poate refuza harul şi îndurarea lui Hristos, drept pentru care EL se vede nevoit să pedepsească refuzul harului. Mai bine zis, poate să se îndepărteze de îndurarea Domnului, orişicine, asa cum au făcut Adam şi Eva, o perioadă, Sodoma şi Gomora, Israel. Deci, dacă credem că ne putem pierde, noi, nu să-şi ia Domnul înapoi, mântuirea, nu greşim păcătuind, cel mult având mai multă grijă să-I cerem Domnului poate într-una să ne păzească, asta cred că înseamnă veghere; şi ni se cere mereu: vegheaţi că nu ştiţi ziua când va veni Domnul!

    Mult mai grav este să te înverşunezi să practici botezul cerut prin porunca de a face ucenici, botezându-i în Numele Domnului, e limpede, CA UCENICI, nu facem creştini din copii!

  8. Printre motivele refuzului botezului crestinilor, ni se spune că e scris că este UN singur botez. Astăzi citind, dau peste textul unde scrie că ucenicii lui Ioan Botezătorul, s-au botezat de două ori. Deci şi aceasta cade. Cred că este destul să citim atenţi ceea ce citim. Există motive serioase să ne botezăm când cugetul nostru Îl mărturiseşte pe Iisus Hristos ca Domn şi Mântuitor.

    Botezul copilului mic NU ESTE BIBLIC!
    Când li s-a spus preoţilor ortodocşi acest lucru, au spus că nu mai pot schimba, pentru că lumea aşa e obişnuită şi dacă fac asta vor pierde foarte mulţi enoriaşi.

    Ai tu curaj să faci asta, i s-a spus tânărului din ASCOR la vremea aceea. Tânărul terminase cu 10 atât facultatea, cât şi masteratul, primind şi o bursă în Grecia pe acest motiv;
    făcea parte din conducerea ASCOR; când a terminat teologia ortodoxă, i-a spus mamei: „ştii de ce nu mă fac eu preot ortodox? pentru că nu pot boteza copilul mic”.

    Dacă noi care ne-am botezat, am greşit, înseamnă că am păcătuit cu toţii ?!? NU, NU este adevărat, dar ca să te răzvrăteşti şi să te încăpăţânezi s-o faci, cred că este un păcat. Este NEASCULTARE FAŢĂ DE DUMNEZEU şi este un păcat!

    • Aici cred că greșești și amesteci lucrurile. Botezul lui Ioan era ceva specific în acea perioadă. Nu poate fi confundat cu botezul creștin. Spune și Marius Cruceru, dacă intri pe blogul dumnealui!

  9. Am descoperit un video în care se poate vedea ce se întâmplă în Biserica Evanghelică Română (BER). La început, sunt câteva cântări, apoi câteva rugăciuni edificatoare, iar scandalul începe de la minutul 39. E bine de urmărit tot.

    Înregistrarea are titlul „Mineriada de la Câmpulung” şi se află aici:

  10. La Câmpulung este mineriadă în floare. Ceea ce s-a întâmplat acolo, denotă că nu mai e mult şi Domnul
    se va arăta să-Şi ia pe ai Săi cu Sine.

    Domnul comunisto-securist Iorgulescu, uitaţi-vă la rugăciunea de la sfârşit, îi dă directive lui Dumnezeu, deşi în sală fusese tulburare, până la lacrimi, îmbrânceli, el se roagă, înainte de a posti în sac şi cenuşă; Oare Dumnezeu ascultă asemenea rugăciuni când tu eşti pricină de păcătuire şi te aşteaptă piatra de moară, îndrăzneşti să „te rogi” pt că aceea, numai rugăciune nu a fost, oricum s-a rugat dumnezeului lui, care este banul.
    Înţeleg că salariile lor sunt de 7000 lei în timp ce preşedintele are 6000.

    Răul trebuie dat afară, cu post şi rugăciune, Botgros, Iorgulescu şi alţii, au dărâmat Casa Domnului, spiritual bineînţeles. Numai Dumnezeu poate face curăţenie acolo şi o va face!

    Dacă am supărat pe cineva, îmi cer iertare!

  11. Şi eu m-am născut şi am crescut într-una dintre Bisericile BER (Biserica Evanghelică Română) şi am plecat la Biserica Baptistă acum peste 20 de ani. Biserica Tudoristă a fost fondată de preotul Tudor Popescu pe baza motivului că Biserica Ortodoxă nu e o Biserică după Scriptură. Tudor Popescu a fost un lider aproape necontestat cât a fost în viaţă şi de aceea a neglijat introducerea unor reguli organizatorice clare şi eu cred că a neglijat sau minimizat atacul lui Satan asupra cultului nou fondat. După moartea lui, a lăsat în urmă un grup de lideri acceptaţi de centru în mai toate Bisericile şi care au fost votaţi pe baza faptului că l-au cunoscut pe Tudor Popescu, că au dat mâna cu el, că au luat masa cu el şi alte asemenea criterii, mai mult sau mai puțin după Sfânta Scriptură. Unele explicaţii, printre care şi botezul copiilor mici, nu au fost îndeajuns de logice sau scripturale şi au preluat explicaţiile Bisericii Ortodoxe sau au fost lăsate pur şi simplu în aer iar mai târziu au devenit un criteriu de distincţie faţă de celelalte culte neoprotestante.

    La baza problemelor din BER se află două lucruri: MÂNDRIA şi mai nou sau după 1990 – BANUL, reprezentat prin salariu. Aceste probleme nu sunt specifice doar BER dar aici Satana le-a utilizat cu succes şi practic, orice eveniment se întâmplă în BER, îşi are la origine MÂNDRIA şi/sau goana după bani sub formă de salariu sau ajutor de lucrător ori alte forme de plată a liderilor.

    În BER au loc, periodic, alegerea Sfatului de fraţi şi alegerea liderului sau cum mai era numit, „responsabil”. Cu o perioadă de timp înainte ca liderul să fie ales în Bisericile locale, încep lupte de culise şi se formează cercuri în jurul unor lideri, sau care sunt împinşi în faţă de anumite familii majoritare sau vechi în Biserică, mai ales când se doreşte înlocuirea liderului existent. Lider, care după Revoluţie, a început să fie retribuit şi deci consecinţele pierderii acestei sume de bani, aveau impact asupra întregii familii. Soţia şi rudele, începeau să tragă sfori şi să adune aliaţi ca liderul să fie reales. Începeau să sune la centru în Carol Davila ca să-şi asigure sprijinul de la centru, astfel încât situaţia devenea Caragialească. Dacă nu se detaşa un lider, începeau să apară acuzaţii de trăire în păcat, și printre cele mai de neiertat „păcate” erau botezul, introducerea instrumentelor muzicale sau altele doar bănuite. În acest context, se blocau uşile Bisericii pentru anumite persoane şi erau împiedicaţi să participe la Cina Domnului care era o sancţiune supremă şi uneori se proceda cu violenţă. Am asistat de câteva ori la asemenea scene de îmbrânceli la uşă, la ora 8 dimineaţa; pe vremea aceea, eram copil, iar părinţii mei încercau să ascundă cu toată puterea ceea ce se petrecea…

    În timp, şi în unele Biserici locale şi chiar în Carol Davila, lupta pentru un loc în Sfatul Bisericii şi în Sfatul pe ţară, începea chiar a doua zi după alegeri. Erau şi analize strategice şi tinerii care ar fi putut să aibă pretenţii la leadership erau îndepărtaţi din Biserică sau provocaţi şi îndepărtaţi de la Cina Domnului cu o etichetă de păcătos permanent. Nimeni din lideri nu-şi făcea procese de conştiinţă când plecau tinerii până când au început să fie Bisericile goale. După 1990, unii lideri au încercat să facă ceva ca să oprească scurgerea de tineri care migrau în special către Biserica Baptistă şi au introdus noi cântări şi instrumente muzicale, ceea ce a dat mai multe motive conservatorilor să strige indignaţi: PĂCAT! şi să-şi dea jos liderii ca să-i pună pe alţii.

    După 1990, istoria Bisericii Tudoriste a devenit foarte zbuciumată datorită atragerii unor fonduri din străinătate în schimbul acceptării anumitor doctrine. Cei care au adus fonduri mai multe, nu mai vor să plece de la conducere pentru că se consideră îndreptăţiţi să le primească ei ca lideri. Vor fi mereu subiecte de ceartă: carismatici, Darby, sau alte influențe, fac parte din sarabanda de motive prin care și unii şi alţii, vor să-şi distrugă adversarii. Sunt deseori folosite citate din Biblie, uneori în afara contextului pentru a justifica unele decizii dar un lucru e cert: ÎN BER NU EXISTĂ REGULI CARE SĂ FIE RESPECTATE. Organizarea e aproape intenţionat lăsată de izbelişte pentru că ei nu ştiu decât acest tip de luptă pentru putere şi control. Din timp în timp, se desprind grupuri mai mari sau mai mici în jurul unui lider sau doi din BER care sunt automat proscrişi şi etichetaţi ca „păcătoşi” – anatemizaţi – iar dacă vin înapoi în BER, să nu cumva să aibă pretenţii la leadership.

    • Frate Dan, n-am avut plăcerea să te cunosc, nu ştiu cine eşti dar îţi mulţumesc foarte mult pentru că ai avut bunătatea să vizitezi blogul meu şi să îmi trimiţi această excelentă radiografie a situaţiei Bisericii Evanghelice Române. Nicio Biserică (indiferent de confesiune) nu este scutită de atacurile demonice, de cele două mari pericole despre care ai vorbit foarte bine, cu subiect şi predicat, respectiv, MÂNDRIA (păcat de mare gravitate în care putem să cădem fiecare dintre noi dacă nu veghem) şi BANUL (nici nu mai e nevoie să mai comentez cu privire la acest aspect).

      Deşi am mulţi prieteni în diverse biserici BER (Biserica Evanghelică Română) sunt foarte trist şi foarte afectat când văd ce se întâmplă acolo, ceea ce ai prezentat mai sus, nu face altceva decât să-mi confirme multe lucruri despre care auzisem deja, de-a lungul timpului… Mă rog ca Domnul să producă o lucrare de trezire spirituală, o reformare radicală a Bisericii Evanghelice Române. Sper să apuc să trăiesc şi eu ziua când Fraţii Tudorişti vor înţelege cu adevărat valoarea şi semnificaţia botezului noutestamentar…
      Sunt sigur că acea zi va veni, deja foarte mulţi enoriaşi de-ai dumnealor, se botează (în secret) în Bisericile Baptiste, Creştine după Evanghelie, etc, împlinind, astfel, porunca şi voia lui Dumnezeu.

      Fii binecuvântat ! Îţi doresc din toată inima ca NAŞTEREA LUI HRISTOS SĂ ÎŢI FIE DE FOLOS ! (observi că am evitat intenţionat expresia „Crăciun fericit!”…)

      http://tomisthecat.ro/botezul-ortodox-al-pruncilor-%E2%80%93-un-botez-al-mortii-%E2%80%93-un-act-barbar-antibiblic-si-anticrestin-care-determina-tragedii-cumplite/

  12. Ar trebui să mai cercetați și pe urmă să vorbiți!
    O întrebare: oare botezul nou testamentar te duce în PREZENȚA DOMNULUI pentru eternitate, sau JERTFA DOMNULUI ISUS HRISTOS?!?

    Mai coborâți acest steag al botezului nou testamentar!
    TREBUIE SĂ VĂ NAȘTEȚI DIN NOU!

  13. Dragul meu M.M… Ai fost botezat a doua oară?


Trimite un comentariu dar pentru a fi aprobat, nu uita să respecţi Regulamentul acestui blog !

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: